Gratis eBook Personal Branding

Overig

Kristine getuigt: “8 maanden geleden gaf ik mijn ontslag, ik ben nu klaar voor een nieuw begin…”

Vandaag was mijn laatste dag op kantoor nadat ik acht maanden geleden mijn ontslag indiende. Gisteren organiseerden de collega’s en afscheidsdrink, waren er cadeautjes, en iedereen wenste mij geluk. Vandaag trakteerden ze mij nog op een heerlijke lunch in één van de beste restuarants van Leuven. Bedankwoordjes langs alle kanten voor mijn bijdrage aan het bedrijf… Wauw! Ik zou nog gaan twijfelen of het wel de juiste beslissing was om te vertrekken.

Nee, toch niet hoor… Na twee burn-outs in zes jaar is deze job wel genoeg geweest.
Na mijn eerste burn-out volgde ik het programma “In 5 stappen weten wat ik wil”. Het was toen al duidelijk dat het voor mij zo niet verder kon, dat deze job alle energie uit me zoog. Ongeveer in diezelfde periode werd ik met mijn mijn job in een ander team ondergebracht waar er meer ondersteuning was, zodat het even leek alsof het probleem zichzelf oploste. Niet dus.

Acht maanden geleden had ik een tweede burn-out, nog erger dan de eerste. Ik staarde maar naar mijn computerscherm zonder dat de cijfers nog iets betekenden. Het leek alsof mijn brein tot gehakt was verwerkt. Zelfs mijn muis verzetten was er te veel aan. Toen besloot ik om mijn ontslag in te dienen. Na al die jaren, en ondanks het programma met de 5 stappen, wist ik nog steeds niet wat ik wilde. Het was wel klaar en duidelijk wat ik niet wilde: Deze job, deze taken, deze excel sheets… Ik vond dat ik de laaste 3 jaar niets nieuws meer had bijgeleerd, dat er geen enkele uitdaging meer was.

Tegelijkertijd vond ik het idee om ontslag te nemen zeer intimiderend. Ik heb toen mijn  toolkit van het 5-stappenplan nog eens bekeken, en dat was het laatste dat ik nodig had om mij over de streep te trekken. Ik heb alles uitgelegd aan mijn baas en ervoor gezorgd dat hij er geen speld tussen kon krijgen. Ik wilde geen tegenvoorstel, geen on-the-job counseling, geen begeleiding, niets. Ik wilde weg en liefst zo snel mogelijk. Ik wilde mijn baas niet in de steek laten en heb toen voorgesteld om in dienst te blijven tot er iemand anders was aangeworven. In die periode ben ik het rustiger aan gaan doen, geen overuren meer, niet meer achter targets aan hollen, regelmatig een dag vrij nemen enzovoort.

De zoektocht was weer begonnen: wat wil ik dan wel? Ik vond dat een moeilijke en zeer existentiele vraag. Ik wilde geen keuze maken en geen deuren dicht doen. Het moest wel binnen Finance zijn, maar dat is nog een heel universum. Ik besloot dat ik een jaartje interims en kortlopende projecten wilde doen. Mijn laatste stap van het 5-stappenplan uitvoeren; experimenteren, proeven…. Een collega deed een goed woordje voor mij bij een belangrijk kantoor, waar ik direct op gesprek mocht. Daar ontdekte ik dat er binnen Finance een hele markt is waar je als freelancer kan werken, zowel voor interim opdrachten als voor projecten. Het was een eye-opener. Dit was exact wat ik wilde!

In september kreeg ik te horen dat er eindelijk iemand was aangeworven om mijn job van me over te nemen. Ze vroegen me of ik nog twee maanden wilde blijven voor de overdracht. Dat was perfect want zo kon ik mij voorbereiden op mijn nieuw avontuur. Het eerste wat ik deed was me inschrijven voor het programma “In 7 stappen bereiken wat ik wil”. Vanaf toen is het snel gegaan! Ik heb al de stappen opgevolgd, de ene na de andere. Eerst maakte ik mijn elevator pitch. Of nee, ik maakte er wel vijf die ik in verschillende contexten uitprobeerde. Dan schreef ik al mijn twijfels en excuses op en ging ik op zoek naar manieren om ermee om te gaan. Mijn CV, motivatiebrieven en LinkedIn profiel kregen een makeover met elementen van het 7 stappenplan erin verwerkt.  Vooral op LinkedIn ben ik mezelf gaan ‘branden’. Ik heb  lang nagedacht over de woorden die ik zou gaan gebruiken, want ze moeten het juiste imago geven maar ook authentiek zijn.

De reacties waren zeer positief en verrassend. Minstens de helft van de berichten die ik uitstuur krijgen een positieve reactie binnen de 48 uur! Ik schrijf en bel voornamelijk naar HR bedrijven die zich specializeren in Finance. Ik ben verschillende keren op gesprek gegaan en door de technieken van het 7 stappenplan toe te passen wordt het iedere keer  gemakkelijker om uit te drukken wat ik te bieden heb en wat ik voor een mogelijke werkgever kan betekenen. Ik heb geleerd hoe ik de interesse van de tegenpartij kan wekken en ik heb een heel plan klaar om nog meer contacten te leggen en nog meer op gesprek te  gaan. Ik heb ook al enkele gesprekken gehad over specifieke opdrachten. Al mijn (nu ex-) collega’s weten wat mijn plannen zijn, en verschillende hebben al aangeboden om opdrachten door te sturen wanneer ze deze tegenkomen.

Ook maak ik gebruik van de Mastermindgroep van Passion for Work. Dit is een besloten groep waar mensen die ooit een programma volgden hun ervaringen kunnen delen. Via deze groep kon ik aan enkele experts mijn vragen en twijfels voorleggen, waardoor deze vakkundig tot hun juiste proporties werden herleid. Het is alsof ik daar een nieuwe familie gevonden heb waar iedereen elkaar helpt. Ik vind het even leuk om anderen te helpen als om zelf goede raad en feedback te krijgen.

Ik had nooit gedacht dat netwerken en “Personal Branding” zo effectief en zo leuk zouden zijn! Het 7 stappenplan heeft me geholpen om eindelijk te durven doen wat ik altijd al wilde maar steeds bleef uitstellen, en mij daar ook goed bij te voelen. Nu nog mijn chique bedrijfswagen inleveren en mijn oude Opel naar de carwash brengen en ik ben er helemaal klaar voor!

Kristine Delacourt
Freelance Finance & Tax Specialist
0487/22.00.95
http://be.linkedin.com/in/kristinedelacourt/

Ik bied een flexibele oplossing voor bedrijven die tijdelijke versterking nodig hebben op hun financiele of tax afdelingen.

Snelle versterking vinden voor een Finance team is niet altijd evident. Hebt u dringend een medewerker nodig voor een tijdelijk project? Wilt u werk uitbesteden aan iemand met de juiste financiele kennis? Stapelt uw werk zich op wegens een zieke collega of seizoensgebonden schommelingen? Als ervaren Finance professional kan ik me snel inschakelen en toegevoegde waarde creëren vanaf dag één.

En jij?
Hoeveel energie krijg jij van je werk?
Weet jij wat je professioneel wil? Zoniet, bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’
Weet jij wat je wil, maar weet je niet hoe dit te bereiken of durf je de stap niet te zetten? Dan is het programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’ wellicht iets voor jou!
Deze programma’s zijn geschikt voor werknemers, freelancers en (startende) ondernemers. Je kan deze betalen met loopbaancheques of KMO-portefeuille. Door inzet van je loopbaancheque krijg je 8 u coaching voor €80 (werkelijke waarde is €1100, Vlaamse subsidie).

Deze beide programma’s zijn de concrete vertaling van de filosofie van Personal Branding. Je leest meer over Personal Branding in het gratis eBook, wat je ontvangt als je je naam en mailadres hieronder invult. Veel leesplezier!

Ik ben benieuwd naar je reactie, naar jouw ervaringen met Personal Branding. Laat deze hieronder na.

Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

 

Werk en relaties, meer parallellen dan je misschien denkt…

Herken je dit? Dat je werk een effect heeft op je relatie(s). En dat je relatie(s) effect heeft/hebben op je werk? Of het nu positief is, of negatief, het ene beïnvloedt het andere. Als je een top/baaldag hebt, op je werk, straalt dit door in je privéleven. Als je een top/baaldag hebt in je relatie of het niet hebben van een relatie, straalt dit door op je werk…
Zaak is dus om zoveel mogelijk topdagen te creëren! En dat heb je voor een groot stuk zelf in de hand…

Wist je dat je de vaardigheden die je op je werk gebruikt, ook kan inzetten in je relatieleven?
Je zal versteld staan hoeveel van de frustraties of hoeveel van het gedoe in je relatie je opeens begrijpt wanneer management en leiderschap toepast op je relatie.Leiderschap betekent vrij vertaald: de goede dingen doen.

Management betekent: de dingen goed doen.

Stephen Covey legt het verschil uit aan de hand van een metafoor met een ladder:
Stel, je hebt haast en je wilt een dak opklimmen en daar heb je een ladder voor meegenomen. Je besluit als manager te kijken naar de situatie. Je gaat manieren bedenken hoe je zo snel mogelijk het dak op kunt komen. Je zou meerdere treden over kunnen slaan, je zou kleine sprongen kunnen maken, je zou met je handen de zijkant van de ladder kunnen pakken in plaats van de treden zelf en zo bedenk je nog een aantal manier om snel die ladder op te klimmen. Eenmaal boven gekomen schrik je je helemaal kapot: je staat op het verkeerde dak! Je had al die tijd en moeite kunnen besparen door even stil te staan bij het feit of je de ladder tegen de juiste muur had gezet.

Of je de ladder tegen de juiste muur hebt staan, is een vraag voor de leider. Leiders houden zich dus alleen bezig met de vraag: Doen we de juiste dingen? Dit is ongelofelijk belangrijk en iets wat de meeste mensen in leiderschapsposities niet doen. Zij bewaken de richting van een bedrijf. Ze bekijken of iedereen binnen het bedrijf de juiste dingen aan het doen is, want als dat niet zo is dan maakt het niet uit hoe hard je werkt, het is niet effectief. Leiders zijn dus alleen maar geïnteresseerd in effectiviteit en niet in efficiëntie. Wanneer je bezig bent met de juiste dingen wordt management belangrijk. Management gaat namelijk wel over efficiëntie. Doen mensen de dingen wel juist? Want je kan wel mooi bezig zijn met de juiste dingen, als hier heel veel fouten in worden gemaakt dan komen we nog niet veel verder.

Leiderschap in je relatie
Dit artikel gaat over jouw voorkeursstijl in je relatie. Ben je meer een leider of juist meer een manager thuis? Ze zijn beide onmisbaar, dus oordeel niet. Want je kunt wel een goed plan hebben – dat wil nog niet zeggen dat het ook goed wordt uitgevoerd.

Zo ken ik een gezin waar beide ouders echte leiders zijn. Ze zijn beide ondernemers en runnen (apart van elkaar) een succesvol bedrijf. Thuis is het echter vaak een bende en is er weinig structuur. Dat is logisch, want de manager ontbreekt in het gezin. Eenmaal thuis is de kans groot dat ze elkaar verwijten te weinig voor het gezin te doen. Als deze situatie zo blijft kan het spannend worden. Helemaal als een van de twee zich toch als een manager gaat gedragen, terwijl dat eigenlijk tegen zijn natuur in gaat. Dat wordt niemand uiteindelijk gelukkig van.

Management is in elke relatie onmisbaar. Je bent samen namelijk net een kleine onderneming: er moet een agenda worden gevoerd, een boekhouding worden bijgehouden en een begroting gemaakt, investeringen gedaan, facilitaire zaken moeten op orde zijn, logistiek moet het kloppen, kinderen hebben grenzen nodig. Maar dan is er wel iemand die dat moet doen! De oplossing is dus simpel: er moet een manager komen. Misschien eerst op deelgebieden, zoals het uitbesteden van je boekhouding, je schoonmaak of je boodschappen. Maar later misschien uitgebreider, zoals een au pair of een huishoudmanager (die bestaan!). Uiteraard hangt het wat van je portefeuille af, maar geloof ons alsjeblieft dat een fijne relatie echt wel wat euro’s waard is.

Management in je relatie

In een andere relatie zijn beide geliefden echte managers. Het is er altijd tot in de puntjes geregeld: alles is in huis, de agenda is voor iedereen helder, het ziet er altijd geweldig verzorgd en ‘af’ uit. Beide partners zijn in hun professionele leven ook manager, de één bij een grote verzekeraar en de ander bij een accountancybureau. Hun talent en voorkeur om de zaken tot in de puntjes te managen, hebben ze meegenomen naar huis. Tegelijkertijd is het ook een beetje stilstaand water. Supergoed georganiseerde stilstand. Ze hebben geen perspectief voor zichzelf gecreëerd, ze hebben geen visie over waar ze met elkaar en hun relatie heengaan, ze zitten zich vaak eindeloos druk te maken over kleine onbelangrijke dingen en zijn vaak kwijt wat echt prioriteit heeft in hun leven. Het is veel gerommel. Wat ze missen, is leiderschap.

Nu is leiderschap wat minder makkelijk in te huren. De oplossing zit ‘m hier niet in geld investeren, maar tijd investeren. Managers hebben de neiging om nog wel eens door te rennen tot het niet meer gaat en juist daarom is het cruciaal in je gezin als je beide manager bent, dat je tijd organiseert om samen te praten over waar je heen wilt met elkaar. Wat voor ouders wil je zijn? Wat voor relatie wil je hebben? Wat is jullie missie? Wat zijn jullie gedeelde waarden? Waar sta je voor? En passen de dingen die je nu doet wel bij die waarden? Organiseer tijd voor een goed gesprek en zorg dat het gaat over fundamentele vragen. Zo ontstaat leiderschap.

Zie je dat er een wezenlijk verschil is tussen management en leiderschap? Het is dus heel belangrijk om altijd een leider en een manager te hebben, in je relatie of daaraan vastgehaakt. Als zij samenwerken dan weet je bijna zeker dat het een succes wordt. Ze denken namelijk allebei op een totaal verschillende manier, die allebei hun voor- en nadelen heeft.

En jij?

  • Ga eens in jouw omgeving na hoe dat zit in de relaties die je een beetje kent. Wie zijn de leiders en wie zijn de managers? Leiders herken je aan dat ze je vragen of je iets wel of niet zou moeten doen. Ze denken met je mee door te kijken of iets effectief zal zijn, of iets resultaat zal opleveren. Managers zullen het proces met je doorlopen, ze zullen je tips geven hoe je iets zo goed mogelijk kan doen? En herken je ook de hordes waar ze tegenaan lopen in hun relatie? Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
  • Probeer dit nu eens bij jezelf te ontdekken. Ben jij meer een leider of een manager? Het helpt om dit te weten. Het een is niet beter dan de ander, dus zie wat het is en oordeel niet. En je partner? Wat doet die? Zou het kunnen dat de dingen waar je ontevreden over bent in je relatie hiermee te maken hebben? Je zult gaan zien dat je elkaar mooi aanvult als je dit weet van elkaar. Je maakt gebruik van elkaars kracht in plaats van elkaars zwaktes. Je zult de ander waarschijnlijk ook ineens een stuk meer waarderen en vice versa.

Dit artikel werd gepubliceerd n.a.v. Meet The Expert Superrelatiedag met David De Kock.

Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Veranderen kan je leren…

Verandering
De kans is groot dat jouw leven er nu anders uitziet dan 5 jaar geleden, privé en/of professioneel… Er zullen dingen veranderd zijn. Sommige veranderingen waren fijn; bijvoorbeeld de geboorte van je kind, je huwelijk, een verhuis, een promotie… Andere mogelijke veranderingen waren minder aangenaam: een overlijden van een dierbare, een ziekte, scheiding, ontslag, reorganisatie…  Niemand ontkomt eraan, en toch leren we op school niet hoe we kunnen omgaan met veranderingen…

Gewenste verandering
Dit zijn de veranderingen waar jij controle hebt over de situatie. Jij wil iets anders, en beslist. Jij doorloopt een proces en komt in actie. Dit kan heel spannend zijn, je verlaat immers je comfortzone en komt op nieuw terrein…

Ongewenste verandering
Dit zijn de veranderingen die je ‘overkomen’; je wordt als het ware voor een voldongen feit gesteld. Vaak komen deze veranderingen harder aan, omdat van het ene op het andere moment je dagdagelijkse realiteit verandert. Je wordt uitgenodigd zaken los te laten, en dat kan pijnlijk zijn… Er kan zelfs sprake zijn van een ‘rouwproces’, met alle mogelijke emoties die hierbij komen kijken. Elizabeth Kübler-Ross deed onderzoek naar de emoties die mensen doorlopen bij een rouwproces. Elk rouwproces is anders, en het is niet noodzakelijk in deze volgorde, maar vaak herken je de verschillende emoties wel, en ze mogen er allemaal zijn, ze horen erbij…

Veranderen kan je leren
Ik heb goed nieuws! Je kan je weerbaarheid voor verandering vergroten!
Een ludieke manier om dit te illustreren is het filmpje ‘Wie heeft mijn kaas gepikt? (15 min; ook in boekvorm te krijgen).
Hierbij 7 tips uit het filmpje:
1.Volg je intuïtie. De meeste veranderingen gebeuren niet plots, achteraf zeg je vaak ‘eigenlijk had ik het kunnen zien aankomen, maar ik zag de signalen niet…’
2.Beschouw een gegeven situatie niet als ‘vanzelfsprekend voor altijd’.
3.Je voelt je beter als je niet bang bent. Bang zijn hoort erbij, maar laat je niet verlammen door angst.
4.Visualiseer dat er een oplossing is (hoofd en hart met elkaar verbinden)
5.Besef dat er altijd meerdere mogelijkheden zijn, altijd!
6.Houd niet kost wat kost vast aan het oude.
7.Behoed je voor negatieve gedachten, deze doen je zelfvertrouwen afnemen. Controleer dus je mindset.

Verandering en persoonlijke groei
Verandering, gewenst of ongewenst, draagt vaak bij tot persoonlijke groei. Vaak zie je dit pas een hele tijd later. Je ontdekt plots nieuwe kanten van jezelf, van de wereld. Je groeit en beseft dat het in sommige gevallen niet zo erg was als je aanvankelijk dacht. Regelmatig hoor ik klanten zeggen ‘Had ik dit maar veel eerder gedaan!’.

En jij?
Hangt er bij jou ‘change’ in de lucht? Privé en/of professioneel?

Wij begeleiden je met plezier bij professionele veranderingen en hebben een aanbod voor:
-professionals:
toe aan iets anders maar niet weten wat of hoe, energieverlies… Klik hier voor ons aanbod.
-ondernemers: toenemende concurrentie, te veel of te weinig groei, burn-out, bore-out…Klik hier voor ons aanbod.
-bedrijven: reorganisatie, outplacement, burn-out… Klik hier voor ons aanbod.

Je kan onze programma’s betalen met loopbaancheques of KMO-portefeuille. Door inzet van je loopbaancheques betaal je €80 voor 8 u coaching (werkelijke waarde is €1100, Vlaamse subsidie).
loopbaancheques

 

 

 

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach uit je buurt!

 

Weinig zelfvertrouwen kost veel! Door Inge Ketels

Mensen die hun zelfvertrouwen een stimulans willen geven, zijn bereid om 30% meer te betalen voor een designjeans, dan iemand met een positief zelfbeeld. De aankoop van luxeproducten zorgt voor een tijdelijk herwinnen van eigenwaarde (onderzoek van de London Business School en de Cornell University bij een groep universiteitsstudenten).

Minder zelfvertrouwen kost dus geld. Niet alleen echter door de aanschaf van duurdere producten.

Ook in je job/je bedrijf kan een negatief zelfbeeld je veel kosten. Zo twijfel je mogelijk aan jezelf, durf je niet ingaan op een vraag voor een ander project en verlies je aan promotiekansen en inkomen. Of je vindt het lastig om contact te leggen, jij en je prestaties zijn eerder onzichtbaar en zijn het je (concu)collega’s die met de leukste klusjes gaan lopen.

Naast geld kost je het ook je goed voelen en je wel-zijn: je bent eerder gespannen, voelt je minder, piekert gemakkelijk.

Dit heeft een effect op je presteren: je bent minder makkelijk in staat het optimale uit jezelf te halen.

Eigenwaarde, zelfbeeld  en zelfvertrouwen liggen gelukkig niet vast. Je kan hierin groeien. Veel heeft te maken met hoe je naar jezelf kijkt en wat je tegen jezelf zegt.

 

4 tips voor een meer zelfvertrouwen:

1.Stop met negatief praten over jezelf
Je hebt er geen voordeel mee om jezelf naar beneden te halen door bijvoorbeeld te vinden dat je het anders moest doen. Je krijgt er alleen twijfel en onzekerheid door.
Ga eens na of jij jezelf steunt of naar beneden haalt. Hoe je dat weet? Je voelt je slecht over jezelf als je kritisch bent voor jezelf, je voelt je goed als je jezelf steunt. Oefen jezelf in achter je keuzes staan. ‘Ik heb dit besloten en het is oké.’

2.Geef jezelf vaak een compliment
‘Ik voel me niet gewaardeerd’ is een opmerking die ik vaak hoor. Belangrijk dan is alvast jezelf te leren waarderen. Waardeer de kleine dingen die je doet, de energie die je erin stopt, de intentie waarmee je iets startte. Of het nu het  resultaat heeft dat je wil – of niet – je hebt het gedaan.
Waardeer jezelf daarvoor, complimenteer jezelf daarmee.
Als je dit een dagje volhoudt, voel je je op het einde van de dag een ander (en beter) mens.
Voor de bescheiden Vlaming: nee, dit heeft niets te maken met arrogantie en eigendunk, wel met jezelf naar waarde schatten. Iemand die zichzelf naar waarde kan schatten, kan ook ten volle stralen, heeft ook ’t meeste impact op een waarde voor zijn omgeving.

 3.Vergelijk jezelf enkel en alleen met de vroegere versie van jezelf
Jezelf vergelijken met anderen is doorgaans destructief. Er is altijd wel iemand beter dan jij. Zo vergelijken maakt dat je je minderwaardig voelt.
Interessanter is je te vergelijken met je vroegere zelf: waarin ben je gegroeid? Wat kan je nu beter? Waarin ben je sterker geworden? Wat gaat nu makkelijker?

4.Accepteer jezelf zoals je bent
Het lichaam, de intelligentie, de handigheid, de patronen die je hebt, heb je. Je zal ’t er mee moeten doen. Soms verlang je dat je iemand anders zou zijn. Dan ga je echter voorbij aan wie je bent en wat jij in je mars hebt. Dan verhinder je je zelfs om dat te ontdekken.
Streven naar groei is prima. Doe het vanuit tevredenheid met jezelf, vanuit jezelf willen verrijken, en niet vanuit jezelf niet accepteren en waarderen waar je nu staat. Dat laatste werkt eerder ondermijnend.

Je bent wie je bent en dat is prima!

Aan de slag met je zelfvertrouwen?  Volg de training Zelfvertrouwen en Assertiviteit bij Inge Ketels.

Een deelnemer die eerder dit programma volgde vertelt: “Je kan het leren. En het is eigenlijk simpel. Als je weet hoe!; Ik heb heel veel opgestoken van deze dag!; Ik ben met de tools aan de slag gegaan. Ik sta sterk en voel me beter in mijn vel!”

Kennismaken? Download het gratis, inspirerende e-book ‘Test je Innerlijk Leiderschap’ en test je zelfvertrouwen! Klik op deze link en vul je naam en mailadres in. Je ontvangt tevens maandelijkse inspirerende artikels rond goed voelen in je vel, van stress naar rust en optimaal leven.

Inge Ketels, Zelvertrouwencoach, Spreker Meet The Expert, 20/09/2014.

Inge Ketels, Zelfvertrouwencoach

*Inge Ketels is zelfvertrouwencoach en eigenaar van Bureau Stroom. Ze ondersteunt je om van stress naar topprestatie te gaan. Ze helpt hoger opgeleiden die worstelen met een gevoel van vast zitten. Soms voelen ze zich onzeker, overstelpt, willen ze meer uit zichzelf of hun leven halen en weten ze niet hoe. Inge helpt je uit jezelf te halen wat erin zit en je leven maximaal te leven vanuit vertrouwen en flow.

 


 

 

 

 

Pagina 2 van 212