Tips om je droombaan of droombedrijf te creëren
Direct Toegang
X
Tips om je droombaan of droombedrijf te creëren
50% Complete
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis eBook
Tips om je droombaan of droombedrijf te creëren
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis eBook

Page content

Zo heb je direct 10 nieuwe klanten !

Zo heb je direct 10 nieuwe klanten !

Maarten Rottiers van Contentmakers interviewt Katrin Van de Water over emailmarketing...

In dit video-interview vind je email marketing tips die je zelf kan toepassen binnen je bedrijf. Hoe haal je direct 10 nieuwe klanten binnen?

Maarten Rottiers van Contentmakers,  een online content marketing bureau dat ervoor zorgt dat je als kmo meer klanten binnenhaalt, interviewde Katrin Van de Water, zaakvoerster van Passion for Work, één van de eerste kmo’s in België met een professionele online marketing strategie. Maarten kent Katrin sinds 2009 en had een interessante babbel met haar over online marketing. Dit leverde handige email marketing tips op.

Die online marketing heeft Katrin geen windeieren gelegd. Haar bedrijf is op een paar jaar tijd gegroeid van een eenmanszaaak naar een bedrijf met 10 mensen. Ze adviseren werknemers onder meer over Personal Branding. Je leest hier meer over in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres te registreren op de site.

Katrin heeft haar droom kunnen waarmaken: een goed draaiende zaak, waar ze zelf bijna misbaar is. Het was haar droom om een groot deel van het jaar in Spanje te wonen, en dat terwijl haar klanten in België gecoacht worden door haar team.

Bekijk de email marketing tips in de video:

Liever lezen? De video in tekstvorm:

Katrin Van de Water: Ik zie toch wel een correlatie tussen het beginnen met online marketing en de groei van mijn bedrijf. Toen ik pas begonnen was met online marketing zag ik  meteen een effect: een omzetstijging maal twee. Binnen anderhalf jaar. Dit was echt een enorme boost. Volgens mij is email marketing onontbeerlijk voor een bedrijf. Ondertussen hebben we een mailinglijst van bijna 13.000 mensen. Als ik daar een artikel naar toe stuur, levert dat gemiddeld de dag zelf 10 nieuwe klanten op.

Maarten: Waarom denk je dat dat het zo op die manier werkt? Want ja, mensen krijgen massa’s e-mailings binnen…

Katrin Van de Water: Volgens mij werkt email marketing omdat je een bepaalde band opbouwt met je lezer. Wij krijgen heel vaak mensen die zeggen: ‘Oh ik lees jouw artikels al twee, drie jaar’, en die nu pas de stap zetten om klant te worden. Maar door het feit dat ze ons jaren volgen, hebben ze het gevoel: we kennen het bedrijf, het voelt vertrouwd. Zo wordt de drempel kleiner om een klant binnen te halen. Want als ze dan op een gegeven moment vaststellen: ik zoek iemand die mij kan helpen om mijn droombaan te realiseren, dan denken ze aan ons en niet aan de vele andere spelers op de markt.

Volgens mij zijn mensen absoluut bereid om te betalen als ze overtuigd zijn van de waarde van de dienst. En als je in je email marketing altijd gratis content gaat geven (= tips & tricks in de vorm van blogartikels, video’s, …), dan hebben mensen al heel snel het gevoel van: ‘Ah dat is iemand die mij gaat kunnen helpen’. Je gaat jezelf dus niet verkopen, maar  je gaat  heel veel waarde weggeven. Het gevolg is dat mensen je dan als een expert gaan zien. Kwaliteit heeft een prijs, dus dan voel ik ook dat mensen veel minder geneigd zijn om korting te vragen of het goedkoopste te willen. Het gaat écht over het vertrouwen. Mensen zeggen dan: dit is echt de juiste persoon die mij kan helpen met mijn vraag. Zo worden ze klant.

Aan de slag?

Wil je zelf ook een continue klantenstroom op gang brengen? Zichtbaarheid is namelijk een onderdeel van Personal Branding. Katrin begeleidt je graag. Bekijk zeker het programma 'In 7 stappen bereiken wat ik wil' voor ondernemers.

Neem contact met ons op voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met Katrin mvv 7 stappen ondernemers.

 

 

Comment Section

0 reacties op “Zo heb je direct 10 nieuwe klanten !

Plaats een reactie


*