Tips om je droombaan of droombedrijf te creëren
Direct Toegang
X
Tips om je droombaan of droombedrijf te creëren
50% Complete
Vul je naam en e-mailadres in en ontvang het gratis eBook

Personal Branding

Direct 10 nieuwe klanten dankzij e-mailmarketing: tips van Katrin

Direct 10 nieuwe klanten dankzij e-mailmarketing: tips van Katrin

Maarten Rottiers van Contentmakers interviewt Katrin Van de Water over e-mailmarketing…

In dit video-interview vind je e-mailmarketing tips die je zelf kan toepassen binnen je bedrijf. Hoe haal je direct 10 nieuwe klanten binnen?

Maarten Rottiers van Contentmakers,  een online content marketing bureau dat ervoor zorgt dat je als kmo meer klanten binnenhaalt, interviewde Katrin Van de Water, zaakvoerster van Passion for Work, één van de eerste kmo’s in België met een professionele online marketing strategie. Maarten kent Katrin sinds 2009 en had een interessante babbel met haar over online marketing. Dit leverde handige email marketing tips op.

Die online marketing heeft Katrin geen windeieren gelegd. Haar bedrijf is op een paar jaar tijd gegroeid van een eenmanszaaak naar een bedrijf met 10 mensen. Ze adviseren werknemers onder meer over Personal Branding. Je leest hier meer over in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres te registreren op de site.

Katrin heeft haar droom kunnen waarmaken: een goed draaiende zaak, waar ze zelf bijna misbaar is. Het was haar droom om een groot deel van het jaar in Spanje te wonen, en dat terwijl haar klanten in België gecoacht worden door haar team.

Bekijk de email marketing tips in de video:

Liever lezen? De video in tekstvorm:

Katrin Van de Water: Ik zie toch wel een correlatie tussen het beginnen met online marketing en de groei van mijn bedrijf. Toen ik pas begonnen was met online marketing zag ik  meteen een effect: een omzetstijging maal twee. Binnen anderhalf jaar. Dit was echt een enorme boost. Volgens mij is email marketing onontbeerlijk voor een bedrijf. Ondertussen hebben we een mailinglijst van bijna 13.000 mensen. Als ik daar een artikel naar toe stuur, levert dat gemiddeld de dag zelf 10 nieuwe klanten op.

Maarten: Waarom denk je dat dat het zo op die manier werkt? Want ja, mensen krijgen massa’s e-mailings binnen…

Katrin Van de Water: Volgens mij werkt email marketing omdat je een bepaalde band opbouwt met je lezer. Wij krijgen heel vaak mensen die zeggen: ‘Oh ik lees jouw artikels al twee, drie jaar’, en die nu pas de stap zetten om klant te worden. Maar door het feit dat ze ons jaren volgen, hebben ze het gevoel: we kennen het bedrijf, het voelt vertrouwd. Zo wordt de drempel kleiner om een klant binnen te halen. Want als ze dan op een gegeven moment vaststellen: ik zoek iemand die mij kan helpen om mijn droombaan te realiseren, dan denken ze aan ons en niet aan de vele andere spelers op de markt.

Volgens mij zijn mensen absoluut bereid om te betalen als ze overtuigd zijn van de waarde van de dienst. En als je in je email marketing altijd gratis content gaat geven (= tips & tricks in de vorm van blogartikels, video’s, …), dan hebben mensen al heel snel het gevoel van: ‘Ah dat is iemand die mij gaat kunnen helpen’. Je gaat jezelf dus niet verkopen, maar  je gaat  heel veel waarde weggeven. Het gevolg is dat mensen je dan als een expert gaan zien. Kwaliteit heeft een prijs, dus dan voel ik ook dat mensen veel minder geneigd zijn om korting te vragen of het goedkoopste te willen. Het gaat écht over het vertrouwen. Mensen zeggen dan: dit is echt de juiste persoon die mij kan helpen met mijn vraag. Zo worden ze klant.

Aan de slag?

Wil je zelf ook een continue klantenstroom op gang brengen? Zichtbaarheid is namelijk een onderdeel van Personal Branding. Katrin begeleidt je graag. Bekijk zeker het programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’ voor ondernemers.

Neem contact met ons op voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met Katrin mvv 7 stappen ondernemers.

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Als geld geen rol speelt, wat doe jij dan met je leven?

Als geld geen rol speelt, wat doe jij dan met je leven?

We vallen meteen met de deur in huis: ‘Waar verlang jij naar?’
De meeste mensen vinden dit geen gemakkelijke vraag. Het kan interessante gesprekken opleveren om deze vraag met vrienden, kennissen, familie, collega’s… te bespreken.
Een verdiepende vraag kan zijn: ‘Wat als geld geen rol zou spelen, hoe zou je leven er dan uitzien?’

Daarover gaat dit filmpje van de filosoof Alan Watts:

De antwoorden op deze vragen kunnen je leiden naar JE MISSIE: datgene waarvoor jij hier op aarde bent, dat wat je vervulling en energie geeft, datgene waarvan jij in ‘flow’ geraakt en gaat stralen.

Hoe zou het zijn om zo te kunnen leven en hier dagelijks mee bezig te kunnen zijn? Hoe zou je leven er dan uitzien? Hoe zou je je voelen? Waar wacht je op?

Geloof jij dat het realiseren van je droombaan of droombedrijf ook voor jou is weggelegd? Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Bekijk zeker ons programma In 5 stappen weten wat ik wil’ als je je missie helder wil krijgen.
Het vervolgprogramma In 7 stappen bereiken wat ik wil’ leert je hoe je je missie in de wereld kan zetten. We hebben aparte programma’s voor ondernemers.

Al onze programma’s komen in aanmerking voor loopbaancheques of KMO-portefeuille. Door deze subsidie kan je dus zeer toegankelijk gebruik maken van onze diensten.

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

We kijken ernaar uit jou binnenkort te ontmoeten!

Een job krijgen zonder lang te solliciteren? Ja, dat kan via Personal Branding!

Een job krijgen zonder lang te solliciteren? Ja, dat kan via Personal Branding!

Terwijl jij al maanden bezig bent met solliciteren, hoor je soms dat sommige mensen gewoon ‘gevraagd’ worden voor een job en in no time dat contract in de wacht slepen! Oneerlijk? Nee, niet echt! De kans is groot dat the happy ones vertrouwd zijn met Personal Branding en onderstaande zaken al een tijdje toepassen…

  1. Weet waarvoor je gebeld wil worden
    Het is belangrijk dat jij exact weet wat je wil. Hoe kan de buitenwereld je vinden als je niet weet waarvoor je gevonden wil worden?
  1. Laat jezelf zien en horen (online)
    Zorg dat je zichtbaar bent voor mensen in je vakgebied. Word lid van relevante groepen op LinkedIn, neem deel aan de discussies of start zelf een discussie. Reageer op relevante blogs of schrijf zelf een blog!
    Je toekomstige werkgever kan dan met één muisklik zien wat je te bieden hebt. Wees er maar zeker van dat je ‘gegoogled’ wordt!
  1. Ga naar buiten en ga netwerken (offline)
    Velen vinden netwerken ‘een vies woord’. Toch kan je tijdens zo’n bijeenkomst zomaar aan de praat raken met de directeur van het bedrijf wat op je wishlist stond. Jullie leren elkaar meteen kennen en de kans is veel groter dat je op gesprek mag komen!
  1. Wees pro-actief
    Neem de telefoon en bel mensen die relevant kunnen zijn voor wat je wil. Voeg deze mensen online toe en volg de contacten telefonisch op. Volg het bedrijf van je interesse en reageer op de berichten die ze posten, of deel ze. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze hierdoor je profiel grondig bekijken en je die gewenste telefoon krijgt!
Meer lezen over Personal Branding?

Vraag het gratis eBook Personal Branding aan door je naam en mailadres rechts op de site in te vullen.

Wil je hiermee aan de slag?

Bekijk dan onze programma’s. Je kan bij ons terecht met loopbaancheques waardoor je 8 u coaching krijgt voor €80. Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Brigitte Ballings vertelt over haar boek: “Een stap terug? Ik denk er niet aan”…

Brigitte Ballings vertelt over haar boek: “Een stap terug? Ik denk er niet aan”…

Zaterdagmorgen 8 oktober. Ik stel mijn boek “Een stap terug? Ik denk er niet aan!” voor in de bibliotheek van Bredene. Ik word geïnterviewd door mijn boekencoach. Ik voel me gelukkig, vol energie. Zo dankbaar dat ik mezelf het cadeau heb geschonken om een boek te schrijven, zo blij dat ik de regie over mijn leven heb genomen. En daar zit Passion for Work voor iets tussen …

Hoe ik bij Passion for Work terecht kwam

Ik herinner me hoe ik in 2013 bij hen aanklopte. Ik had net een bijzondere loopbaanervaring meegemaakt: in december 2012 vernam ik, dat ik – in het kader van een herstructurering – de keus kreeg om een stap terug te zetten op de carrièreladder (“gedemoveerd” te worden) of het bedrijf te verlaten. Een opdoffer na een 26 jaar lange gestaag oplopende en succesvolle carrière … tot die dag in 2012. Hoe ik ben omgegaan met dat op het eerste zicht negatieve nieuws kan je in mijn boek lezen.

Ik besloot – ondanks alles – om toch te blijven en die stap terug te zetten. Ik kreeg twee boeiende projecten en uiteindelijk een job die ik al heel lang wilde doen, Head of Learning & development. Ik deed die nieuwe job op dat lagere niveau heel graag, ontdekte een immens nieuw speelveld, ik leerde bij, ik ontwikkelde mijn netwerk, …

Toch wilde ik op een bepaald moment weten of dat nu het pad was – mijn eigen pad – waar ik naar op zoek was. Terwijl ik op een project rond “inzetbaarheid” werkte, kwam ik in contact met Passion for Work. Dat kon geen toeval zijn. Ik besloot het programma In 5 stappen weten wat ik wil te volgen.

 
De uitkomst van het traject

Als ik vandaag – 3 jaar later – naar mijn carrièrepaspoort terugkijk wat we toen opmaakten, glimlach ik: als favoriete vaardigheden «lezen, trainen, lesgeven, spreken, luisteren, schrijven, redigeren, nieuwe dingen leren»; als missie “informatie doorgeven, een katalysator zijn”; bij te ontwikkelen vaardigheden staat “coaching” en “social media”; en bij favoriete beroepen lees ik “storytelling rond remotie & employability, loopbaanconsultant”. Net alle dingen waar ik vandaag mee bezig ben!Toch deed ik niet meteen iets met het resultaat van mijn zoektocht. Ik liet het even bezinken. Ik gaf “tijd aan de tijd” en de goesting, het enthousiasme kwam terug … in 2015; ik besefte dat in mijn missie “informatie doorgeven en katalysator zijn” ergens ook het verlangen schuilde om mensen te inspireren en verder te helpen op hun groeipad. Ik nam de beslissing om een boek te schrijven, liet me hierin begeleiden door een boekencoach en besliste dat ik een coachingopleiding zou volgen. Kortom ik nam de regie over mijn leven en mijn loopbaan.

En wat zijn de resultaten vandaag?
  • mijn boek “Een stap terug? Ik denk er niet aan!” dat in mei 2016 werd gepubliceerd,
    een fantastische ervaring … (klik op het boek om het meteen te bestellen)
  • mijn website die ik helemaal alleen ontwikkelde (met goede raad van mijn boekencoach) en die mij toelaat regelmatig in de pen (of mijn klavier) te kruipen om blogs te publiceren; momenten van puur schrijfplezier …
  • de coachingopleiding die ik volg sinds maart en die me toelaat vandaag mijn eerste coachingsessies te
    doen …
  • een nieuwe balans
Mijn belangrijkste inzicht: congruentie

Ik werk zeker niet minder dan vroeger, want ik werk (tot nog toe) nog altijd full time voor mijn werkgever, maar ik haal zoveel energie uit alle activiteiten die ik doe. En dat komt omdat een van mijn belangrijkste inzichten de noodzaak is aan congruentie tussen wie je bent en wat je doet. Alle activiteiten die ik vandaag doe, draaien immers rond dezelfde thematiek van inzetbaarheid en in al mijn activiteiten staat de mens centraal!

Dat inzicht kwam er zeker dankzij de begeleiding door Passion for Work. Dit gaf me zelfvertrouwen, leerde me om in mezelf te geloven; maar respecteerde ook mijn eigen limieten en grenzen op dat moment. Kortom een inspirerende, warme en respectvolle begeleiding in de zoektocht naar mezelf!

En jij?

Wil jij ook je carrièrepaspoort, zodat je weet wat je wil en je carrière zelf kan sturen? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’. Je kan dit programma betalen met loopbaancheques, waardoor je 8 u coaching krijgt voor €80. Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wat is Personal Branding?

Wat is Personal Branding?
Personal Branding is je talenten ontdekken, ze versterken en zichtbaar maken.

Personal Branding is een methode die je helpt om je professionele doelen te verwezenlijken. Professionele doelen die verwijzen naar datgene wat je diepste wens is en waarvoor jij het gevoel hebt dat je op deze aardbol rondloopt, jouw missie! Of dat nu in de vorm van werknemer, freelancer of ondernemer is…

Personal Branding is een geheel van inzichten, tips en ideeën over hoe je ervoor kunt zorgen dat mensen weten wie je bent, waar je voor staat en waarvoor ze een beroep op je kunnen doen. Het gaat over je talenten ontdekken, ze versterken en zichtbaar maken.

Met Personal Branding leer je anders naar jezelf te kijken. Jij wordt meester van je eigen leven en loopbaan. Je gaat jezelf helder, consistent en onderscheidend positioneren. Noem het ‘persoonlijk leiderschap’.

Onderstaand schema maakt het proces van Personal Branding concreet.

Passion for Work - Schema Personal Branding

De bovenste laag is de interne laag. Je staat stil bij je identiteit (bovenste bol). Je vraagt je af wie je bent, wat voor jou belangrijk is in je werk, wat je goed kan én graag doet, wat je zou willen ontwikkelen, wat je missie is en waarvoor je gebeld wil worden.
Als dit helder is, breng je dit naar buiten, dan kom je in de externe laag (bol gedrag/communicatie en imago). Je gaat je missie communiceren, online en offline en laten zien in je gedrag (tweede bol). De buitenwereld pikt dit op, en dicht jou aan de hand van wat ze zien en horen, een bepaald imago (derde bol) toe. Dit heeft dan weer een effect op hoe je je voelt (eerste bol). En dan is de cirkel rond…

Personal Branding is een zichzelf versterkend proces. Wanneer jij je Personal Brand uitdraagt, ontstaat er een keten van positieve veranderingen in je lichaam en geest. Met een positieve levenshouding beïnvloed je anderen, die jou op hun beurt kunnen inspireren en motiveren om nog méér jezelf te worden. Waardoor je zelfvertrouwen toeneemt, en je meer gevraagd zal worden voor de dingen die jij wil…

Onze houding, ons gedrag en wat we zeggen heeft een effect op anderen. Iemand mag je of helemaal niet, iemand wordt blij van je of misschien zelfs boos. We kunnen iets betekenen voor anderen, door wie we zijn en wat we doen.

We plakken graag etiketten op andermans hoofd. Wist je dat we maar vier seconden nodig hebben om iemand in een hokje te duwen? Meestal doen we dit onbewust.

Als je weet dat je houding, gedrag of wat je zegt een invloed heeft op anderen kan je maar beter zelf bepalen in welk hokje je terechtkomt. Personal Branding maakt je bewust van wie je bent en hoe anderen naar jou kijken en leert je hoe je dat beeld kan wijzigen zodat het weerspiegelt wie jij ten diepste bent.

Ik nodig je uit om te leven met open zintuigen, alert te blijven en waar het kan de nodige veranderingen door te voeren in je denken en handelen als professional. Niet als vrijblijvende optie, maar als noodzaak om te kunnen (over)leven in de wereld van morgen. Ik nodig je uit om je te verbinden met anderen, om meerdere kanten van je persoonlijkheid te ontdekken en verder te ontwikkelen, om open te staan voor nieuwe ideeën, oude ideeën achter je te laten en de beste versie van jezelf te worden!

Personal Branding is eind vorige eeuw in de VS ontstaan. Managmentgoeroe Tom Peters was de eerste die de term in de mond nam. Tijdens het voorbije decennium heeft Personal Branding zich verder ontwikkeld en mensen over de hele aardbol geholpen bij de verwezenlijking van hun doelen.

En jij?
-Wil jij aan de slag met jouw Personal Branding! Vraag dan snel het gratis eBook Personal Branding aan, door je naam en mailadres rechts in te vullen.
-Wil je aan de slag met je ‘identiteit’? Wil je weten wat je professioneel wil en welk werk je energie geeft? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’.
-Weet jij wat je professioneel wil, maar worstel je met je zichtbaarheid? Bekijk dan ons programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’.
-Beide programma’s kunnen komen in aanmerking voor loopbaancheques (ook voor zelfstandigen!). Hierdoor krijg je 8 u coaching voor €80. Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Voor wie is Personal Branding?

Voor wie is Personal Branding?

Met Personal branding willen we ontdekken, versterken en zichtbaar maken waar jij voor staat en wat jouw toegevoegde waarde is. Je passies, drijfveren en unieke eigenschappen brengen we in kaart. Jij gaat jezelf opnieuw uitvinden!

Personal Branding is niet voor iedereen weggelegd. Het vraagt een flinke dosis moed en lef. Je zult immers je kop gaan uitsteken boven het maaiveld. Je laat jezelf zien. In plaats van de platgetreden paden te bewandelen kies je voor je eigen weg. Jij bepaalt de richting die je uitgaat. Je zegt ‘ja’ tegen wat echt bij je past, en ‘nee’ tegen dingen die minder bij je passen. Je kijkt je angsten recht in de ogen, en maakt stap voor stap ruimte vrij voor vertrouwen.

Personal Branding is bedoeld voor zij die willen uitblinken in plaats van uitzitten. Je neemt geen genoegen met een vast inkomen en een risicoloos carrièrepad dat weinig bijdraagt tot je ontwikkeling. Je wilt je kunnen onderscheiden in wat je doet en je doelen omvormen tot werkelijkheid.

Personal branding biedt een antwoord aan professionals
  • Die in hun job op zoek gaan naar persoonlijke ontwikkeling, meer focus, effectiviteit of waardering, in materiële of immateriële zin.
  • Die een burn-out willen voorkomen of bestrijden.
  • Die van baan willen veranderen.
  • Die pro-actief willen werken aan een succesvolle toekomst.
  • Die hun evaluatiegesprek willen sturen.
  • Die het pad van het zelfstandig ondernemerschap willen bewandelen.
  • Die het sluimerende vuur in zichzelf opnieuw willen aanwakkeren.
  • Die zekerheid willen uitstralen.
  • Die leiderschap willen ontwikkelen.
  • Die een missie hebben en deze willen verwezenlijken.
  • Die zich niet langer willen afvragen wat de markt vraagt, maar focussen op wat ze te bieden hebben en daarvoor een markt creëren.

En jij?

-Wil jij aan de slag met jouw Personal Branding! Vraag dan snel het gratis eBook Personal Branding aan, door je naam en mailadres rechts in te vullen.
-Wil je aan de slag met je ‘identiteit’? Wil je weten wat je professioneel wil en welk werk je energie geeft? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’.
-Weet jij wat je professioneel wil, maar worstel je met je zichtbaarheid? Bekijk dan ons programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’.
-Beide programma’s kunnen komen in aanmerking voor loopbaancheques (ook voor zelfstandigen!). Hierdoor krijg je 8 u coaching voor €80. Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Waarom wordt Personal Branding steeds belangrijker?

Waarom wordt Personal Branding steeds belangrijker?

De arbeidsmarkt van vandaag verschilt grondig van die van een generatie geleden. Terwijl veel van onze ouders op hun 65ste een cv konden voorleggen met slechts één of maar enkele werkgevers op vermeld, zullen wij al snel aan een uitgebreide lijst komen. Ook de relatie van werknemer tot werkgever is grondig gewijzigd. Waar vroeger de organisatie centraal stond, zien we nu dat het individu meer op de voorgrond treedt.

Toch stellen we vast dat heel wat personen en organisaties nog steeds handelen alsof er niets is veranderd. Personal Branding speelt in op de nieuwste trends en biedt je de nodige instrumenten om als je eigen werkgever aan de slag te gaan, zelfs al werk je in loondienst. Voortaan zal je immers in de eerste plaats voor jezelf werken. Bovendien komt dit ook je werkgever én de maatschappij ten goede!

Een nieuwe invulling van werken

Waarom we werken en wat we verwachten van onze baan is nu anders dan enkele decennia geleden. Terwijl een job toen vooral economische zekerheid bood, liggen de meesten onder ons dankzij de vruchten van de welvaartsstaat niet meer wakker van het brood op de plank.

De scheidingslijn tussen werk en privé vervaagt steeds meer. Werk moet zin hebben en geven, en bijdragen aan onze zelfontwikkeling, niet alleen als professional, maar ook als mens. We willen onze drijfveren en passies kunnen uiten in wat we doen.

We halen erkenning en waardering uit werk. Je bent wat je doet. Die erkenning en waardering bereik je niet alleen maar door hard te werken of veel geld te verdienen. Het is jouw toegevoegde waarde die je onderscheidt van anderen. De kunst is deze toegevoegde waarde te benoemen en zichtbaar te maken.

De baan voor het leven maakt plaats voor een leven vol banen. Terwijl werknemers vroeger erg loyaal waren tegenover hun werkgever en viceversa, zien we dat we vandaag vooral loyaal zijn ten aanzien van onszelf, ons project, collega’s, opdrachtgevers, klanten…
We noemen dit het Hollywoodmodel: je blijft ergens zolang het leuk is en je dingen kan leren. Dit betekent meer keuzevrijheid en flexibiliteit, maar ook meer onzekerheid en een grotere verantwoordelijkheid voor jou als werknemer om jezelf te blijven ontwikkelen.

Van vakkennis naar beleving

Wilde je tot enkele jaren geleden een job verkrijgen, dan vormde een flinke dosis vakkennis in combinatie met een krachtig analytisch brein de ideale powermix. Vandaag zien we echter dat vakkennis in een razend tempo verandert en dat je met lineair denken alleen tegen de muur loopt. Zelfs al heb je een job, op beide oren slapen kan niet meer. Bedrijven verhuizen naar landen waar de arbeid goedkoper is, dienstverlening wordt uitbesteed en voor routineprocessen vormen computers de meest geschikte werkkrachten.

Wil je vandaag de dag een aantrekkelijke speler zijn op de arbeidsmarkt dan is het handig  je te kunnen onderscheiden en een meerwaarde te bieden. Naast kennis komen kwaliteiten als creativiteit, empathie en conceptueel denken op de voorgrond te staan. Zij helpen je immers om soepel door de steeds veranderende wateren te zwemmen en te blijven groeien, ongeacht de omstandigheden.

Je onderscheiden doe je niet alleen op basis van je kwaliteiten, maar vooral door het verhaal dat je vertelt. We leven immers in een beleveniseconomie. We verwachten van producten dat ze functioneel en gebruiksvriendelijk zijn, maar vooral ook emotioneel aanspreken. Dit geldt ook voor mensen…

Personal Branding leert je hoe je je kan onderscheiden door je talenten te ontdekken, ze te versterken en ze zichtbaar te maken. Personal Branding vormt de beste garantie om je te verzekeren dat je succesvol bent, vandaag én morgen.

Het einde van de filosofie van de medewerker

Wil je succesvol zijn op de arbeidsmarkt, dan ben je genoodzaakt anders over jezelf te gaan denken en je werk anders aan te pakken dan enkele decennia geleden. De filosofie van de medewerker is achterhaald. Je merkt het: ‘It is not your father’s world’. Veel oude boodschappen en adviezen zijn wellicht goed bedoeld, maar kunnen in onze tijd behoorlijk contraproductief zijn. Als je je eigen doel wil realiseren zal je eigen werkwaarden moeten formuleren. De filosofie van Personal Branding helpt je een heel eind verder.

Filosofie van de medewerker
Filosofie van Personal Branding
Je werkt voor een baas
Je mag blij zijn dat je werk hebt. Je baas be- paalt wat je taken en verantwoordelijkheden zijn. Hij evalueert je op het einde van het jaar. Je doet er alles aan om hem tevreden te stel- len. Zijn beoordeling bepaalt immers je promo- tie, salarisverhoging of bonus. Wat je doet kan ten koste gaan van je eigen doelen.
Je werkt voor jezelf
Je bent een zelfstandig ondernemer, ook al werk je in loondienst. Je bent een werkon- dernemer. 80% van wat je doet draagt bij tot de verwezenlijking van jouw doelen. Je werkt omdat jij het wil, omdat jij daarmee iets kan be- reiken wat voor jou van belang is of omdat het bijdraagt aan jouw langetermijndoelstelling.
Je focust op het verleden
Na je 40ste zit niemand nog op je te wachten. Je cv beschrijft de dingen die je tot nog toe gedaan hebt.
Je focust op de toekomst
Je cv toont wat jij te bieden hebt en wat je ambities voor de toekomst zijn, ook na je 40ste.
Je laat je leiden door je organisatie
Werken bij een grote organisatie biedt de beste garantie. Er wordt goed voor je gezorgd. Je laat je leiden door je collega’s, managers en klanten.
Je laat je leiden door een markt
Je richt je op een markt waardoor je flexibel bent en niet voortdurend afhangt van een organisatie. Je gaat op zoek naar de oplossin- gen die jij kunt bieden voor de problemen die zich op de markt voordoen.
Anderen zijn concurrenten
Iedereen is een concurrent.
Je versterkt elkaar in een netwerk
Wat jij doet heeft betekenis voor anderen. Om je doelen te bereiken heb je anderen nodig. Daarom is het van belang je netwerk te onder- houden. Je denkt in termen van kennis delen en niet in termen van concurreren.
Je handelt uit gewoonte
Je doet zoals je het altijd gedaan hebt. Je ziet wel wat er op je pad komt. Als er zich proble- men voordoen blus je de brand wel.
Je werkt pro-actief
Je werkt strategisch op basis van een lange- termijnplanning. Je weet wat je wil en welke richting je uitgaat. Je staat open voor toeval- lige ontmoetingen wanneer ze bijdragen tot de verwezenlijking van je doel.
Je maakt je onzichtbaar
Wees bescheiden, val niet op en stel jezelf niet boven anderen. Beheersing, controle en uniformiteit zijn belangrijker dan je individuele talenten. De organisatie en het team staan centraal.
Je maakt je zichtbaar
Je laat de wereld weten wat jij kan betekenen en waarvoor mensen bij jou terecht kunnen. Je bent zichtbaar en wil opgemerkt worden. Je toont je resultaten. Je wacht niet tot er iets gebeurt, maar zet zelf stappen.
Werk is niet bedoeld om leuk te zijn.
Het is gewoon een noodzaak om geld te verdienen.
Werken kan erg leuk zijn!
Je doet dagelijks wat je het best kan, het liefst wil en je wordt er steeds beter in.  Je wordt expert! Je wordt zelfs gevraagd en wordt er goed voor betaald!

We groeien naar een mondiale ‘egoconomie’. Meer dan ooit tevoren krijgen we de vrijheid en de verantwoordelijkheid om onze loopbaan vorm te geven, in verbondenheid met en met respect voor anderen. Iemand die vanuit zijn authentieke zelf handelt in een organisatie maakt een persoonlijke en betrokken indruk. Dit motiveert en stimuleert collega’s en klanten.

En jij?
-Wil jij aan de slag met jouw Personal Branding! Vraag dan snel het gratis eBook Personal Branding aan, door je naam en mailadres rechts in te vullen.
-Wil je aan de slag met je ‘identiteit’? Wil je weten wat je professioneel wil en welk werk je energie geeft? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’.
-Weet jij wat je professioneel wil, maar worstel je met je zichtbaarheid? Bekijk dan ons programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’.
-Beide programma’s kunnen komen in aanmerking voor loopbaancheques (ook voor zelfstandigen!). Hierdoor krijg je 8 u coaching voor €80. Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Hoe creëer je een sterk Personal Brand?

Hoe creëer je een sterk Personal Brand?
Zorg dat je authentiek, relevant , onderscheidend en zichtbaar bent

Jezelf zijn, kunnen benoemen waar je goed en minder goed in bent en dat ook tonen aan anderen schept vertrouwen. Wat je zegt, doet en uitstraalt past immers bij jezelf en komt geloofwaardig over. Jezelf zijn is zowel voor jezelf als voor anderen aangenaam en biedt je de beste garantie op succes. Door authentiek te zijn inspireer en motiveer je anderen.

Relevant zijn wil zeggen dat jij iets kan betekenen voor anderen. Je creëert toegevoegde waarde door een antwoord te bieden op de behoeften, interesses, wensen en problemen van anderen. Naast je functionele waarde beschik je ook over een emotionele waarde die inspeelt op de beleving die mensen voelen wanneer ze met jou in contact komen. De combinatie van beide maakt je uniek. Hoe meer je je oprecht naar de andere richt, aanvoelt wat zijn behoeften zijn en daarop inspeelt, hoe relevanter je wordt.

Omdat je niet voor iedereen relevant kunt zijn moet je keuzes maken. Jij bepaalt waar je naartoe wil. Net zoals je als organisatie een doelgroep afbakent, loont het ook voor jou om te focussen op een bepaalde groep die je kan helpen bij de verwezenlijking van je doelen en voor wie jij een meerwaarde betekent.

Je mag dan nog relevant zijn voor anderen, als je niet toont wat je kan betekenen zal niemand naar je toe komen. Vandaar het belang van zichtbaar zijn.

Het internet als forum om jezelf te onderscheiden

We kunnen ons geen wereld meer voorstellen zonder internet. We sporen er allerhande informatie op, vergelijken producten en diensten en communiceren er met anderen. We gebruiken het internet ook om een identiteit te creëren. Denk maar aan de talrijke profielen die we opmaken op sociale mediaplatformen zoals Facebook, LinkedIn, Twitter, … Hoe je jezelf kenbaar maakt op het internet is essentieel in je Personal Branding.

Het internet biedt je de kans om de wereld te laten weten wat je doet, waar je voor staat en waarmee je je onderscheidt. Je kan in contact komen met mensen aan de andere kant van de aardbol die misschien wel met hetzelfde bezig zijn als jij. Internet brengt mensen dichter bij elkaar. Jij kunt anderen inspireren, net zoals anderen jou kunnen inspireren.

En jij?
-Wil jij aan de slag met jouw Personal Branding! Vraag dan snel het gratis eBook Personal Branding aan, door je naam en mailadres rechts in te vullen.
-Wil je aan de slag met je ‘identiteit’? Wil je weten wat je professioneel wil en welk werk je energie geeft? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’.
-Weet jij wat je professioneel wil, maar worstel je met je zichtbaarheid? Bekijk dan ons programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’.
-Beide programma’s kunnen komen in aanmerking voor loopbaancheques (ook voor zelfstandigen!). Hierdoor krijg je 8 u coaching voor €80.
– Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Wat levert Personal Branding op?

Wat levert Personal Branding op?
Personal Branding geeft je rust en zelfvertrouwen doordat je een antwoord vindt op vragen als:
  • Wie ben ik?
  • Wat onderscheidt me van anderen?
  • Wat zijn mijn talenten?
  • Wat is mijn missie in het leven?
  • Hoe zien anderen mij?
  • Ben ik privé anders dan op het werk?

Je zal gemakkelijker keuzes kunnen maken. Je weet beter wat bij je past en wat niet. Je concentreert je energie op die dingen, mensen en projecten die jou helpen je doelen te realiseren.

Je wordt meester van je eigen leven. De manier waarop jij jezelf profileert bepaalt in grote mate de manier waarop anderen je zullen benaderen. Door Personal Branding leer je zelf te sturen in plaats van te ondergaan. Mensen zullen je sneller vertrouwen doordat je consistentie uitstraalt. Ze zullen je taken toevertrouwen die bij je passen.

Personal Branding draagt bij tot een betekenisvol leven. Het nodigt je uit initiatief te nemen en iets te creëren waar je trots op bent. Dankzij jouw talenten help je de doelstellingen van je organisatie, je klanten en jezelf te verwezenlijken.

Een sterk personal brand brengt jou leuke projecten, prettige samenwerking, meer klanten, een betere baan, een hoger salaris of een hoger tarief. 

Maar bovenal biedt het je de mogelijkheid om jouw missie in de wereld te zetten en iets voor anderen te betekenen, wat je voldoening, energie en fun zal
brengen! Dit heeft effect op je gezondheid, je relaties, je persoonlijke ontwikkeling, je sociale contacten en je financiën!

En jij?
-Wil jij aan de slag met jouw Personal Branding! Vraag dan snel het gratis eBook Personal Branding aan, door je naam en mailadres rechts in te vullen.
-Wil je aan de slag met je ‘identiteit’? Wil je weten wat je professioneel wil en welk werk je energie geeft? Bekijk dan ons programma ‘In 5 stappen weten wat ik wil’.
-Weet jij wat je professioneel wil, maar worstel je met je zichtbaarheid? Bekijk dan ons programma ‘In 7 stappen bereiken wat ik wil’.
-Beide programma’s kunnen komen in aanmerking voor loopbaancheques (ook voor zelfstandigen!). Hierdoor krijg je 8 u coaching voor €80.
– Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Aan de slag met Personal Branding

Aan de slag met Personal Branding
Hoe zit het met jou en Personal Branding?
  • Hoe tevreden ben jij over je werk? Geef het een cijfer van 0 tot 10.
  • Als je de mooiste en de beste versie van jezelf zou kunnen zijn, wie ben jij dan?
  • Wat maakt jou uniek?
  • Waarvoor mogen mensen bij jou aankloppen?
  • Is dit terug te vinden in je cv, sollicitatiebrief, LinkedIn profiel?
  • Als men op een feestje vraagt wat je doet, wat zeg je dan?
  • Wat zeggen anderen over jou?
  • Hoe maak jij je zichtbaar?
  • Wat vind je als je je naam googelt?
  • Wat wil je écht?
  • Hoe ziet je leven eruit binnen 1 jaar, binnen 5 jaar?
Denk als een reclamebureau en creëer je eigen marketing- en publiciteitscampagne!

Schrijf je antwoorden op. Als je dingen neerschrijft, verdubbelt de kans dat je ze realiseert. Bekijk ze regelmatig, vul ze aan, spreek erover… Leef ze!

Ik lees je reactie en ervaringen graag! Deel ze met anderen en post ze op onze Facebookpagina.

Meer lezen over Personal Branding?

Tweewekelijks schrijf ik artikels met carrièretips voor werknemers, freelancers en ondernemers. Je ontvangt deze artikels automatisch als je je via de homepage van deze website hebt aangemeld voor dit eBook.

Behoefte aan begeleiding op het gebied van Personal Branding?

Dan is Passionforwork-coaching wellicht iets voor jou!
Er zijn verschillende trajecten mogelijk:

Onze filosofie
We werken vanuit de filosofie van Personal Branding. Wat dit is, waarom het steeds belangrijker wordt en hoe je er zelf mee aan de slag kan, lees je in het gratis eBook Personal Branding, wat je ontvangt door je naam en mailadres hieronder in te vullen.

Wil je reageren?
Ik ben erg benieuwd naar je reactie, die je  hieronder mag plaatsen. Dank alvast!

Contacteer ons voor een gratis telefonisch kennismakingsgesprek met een Passion for Work-coach in je buurt!

Pagina 1 van 212